sobota, 16 stycznia 2016

Bułeczki a'la Pizza na wiele sposobów

Te bułeczki robiłam już kiedyś jak jeszcze nie miałam bloga. Wówczas trzymałam się dokładnie tego przepisu. Jednak nie do końca podobało mi się klejenie boków, które podczas pieczenia się rozwarstwiały więc tym razem postanowiłam zrobić bułki po swojemu. Z racji tego że farsz pozostał mi z przepisu na Paprykę faszerowaną postanowiłam go wykorzystać do bułek a'la pizza. Na 2 mi zabrakło więc na szybko coś dorzuciłam co było pod ręką, wiec podaje przykładowe przepisy na farsze.



Składniki na ciasto

(mi wyszło 10 placków o średnicy 14 cm)

1,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki wody
2 łyżki oleju
20 g świeżych drożdży
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru

Składniki na I farsz

Z przepisu na Paprykę faszerowaną
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
2 łyżki wody

Składniki na II farsz

salami
ogórek kiszony
pomidor
kukurydza konserwowa
ketchup

Nie pisze ile dokładnie plasterków salami, połówek plasterków pomidora itp, bo nie wiem na ile wam braknie z pozostałego farszu do papryki. Równie dobrze jak będziecie wycinać mniejsze koła albo rozwałkujecie ciasto na grubsze to wyjdzie 6 bułek a nie 10  :) . Poza tym farsz jest dowolny, równie dobrze można dodać oliwki zamiast ogórka kiszonego, ja byłam w sytuacji kryzysowej bo zostało ciasto i farszu brakło więc korzystałam z tego co pod ręką.


Dodatkowo

starty żółty ser do środka bułek
oregano do posypania bułek
sól do posypania na bułki
1 rozmącone jajko do posmarowania bułek

Do szklanki z letnią wodą wrzucamy pokruszone drożdże i dokładnie mieszamy. Do robota kuchennego wrzucamy wszystkie suche składniki dodajemy drożdże i dokładnie mieszamy. Jak ciasto będzie już sprężyste przekładamy je do miski, przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. Jak ciasto podwoi swoja objętość, rozwałkowuje je bardzo cienko ale nie aż tak bardzo by przedzierało, na oko 3 mm. Wycinamy kółka, ja przy pomocy miseczki metalowej i układamy na środku ser żółty.


Na ser układamy farsz i na wierzch po łyżeczce koncentratu lub ketchupu. Sklejamy brzegi ciasta, ja to robię za zasadzie sakiewek i formuję bardziej na kształt bułki.



Na blasze z piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia układam bułeczki stroną którą sklejałam do dołu w dość sporych odstępach żeby się nie posklejały. Przykrywam ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce do ponownego wyrośnięcia na 15-30 min.


Wyrośnięte bułeczki smaruję dokładnie jajkiem, posypuję oregano i solą i wstawiam na 20 min do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Po tym czasie otwieram piekarnik i wyłączam grzanie i zostawiam jeszcze na chwilę bułeczki żeby nie opadły.


I tak mamy gotowe bułeczki z farszem jaki nam pasuje które idealnie nadają się zamiast kanapki do pracy na II śniadanie, jako przekąska na imprezę lub też na kolację.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz