sobota, 19 marca 2016

Kakaowe naleśniki z serem i truskawkami

Już dawno za mną chodziły naleśniki z truskawkami, bo dawno nic na słodko nie robiłam na obiad. I jeszcze lubemu trafiły się 4 do pracy:)



Składniki (1 próbny i 8 dobrych naleśników)

250 g mąki pszennej
250 ml mleka
250 ml wody gazowanej (u mnie żywiec zdrój mocno gazowana)
2 jajka
1 łyżka kakao
0,5 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
szczypt cynamonu
1 lyżka oleju
olej do smażenia

Masa serowa

300 g sera białego
250 g truskawek mrożonych
2-3 łyżki cukru
3-4 łyżki śmietany 18 %

Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy pozostałe suche składniki i dolewamy płynne, jedną łyżkę oleju i wbijamy jajka i dokładanie mieszamy (ja na początku mieszam wszystko nie włączonym mikserem i dopiero jak składniki się trochę połączą włączam najwyższe obroty bo już nie raz jak od razu zaczęłam mieszać miałam mąkę wszędzie w kuchni). Odstawiamy na chwilę.
Patelnie spryskuję olejem (ja mam tak specjalną do naleśników) i rozgrzewam. Łyżką wazową nakładamy masę naleśnikową i smażymy naleśniki z każdej strony.
Truskawki rozdrabniamy przy użyciu blendera, dodajemy ser, śmietanę i cukier i całość dokładnie belndujemy.
Na połówce naleśnika rozsmarowujemy ser i składamy na pół i jeszcze raz na pół. Całość możemy posypać cukrem pudrem i ozdobić bita śmietaną i truskawkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz