poniedziałek, 28 grudnia 2015

Idealne połączenie- Łosoś z soczewica i kaparami

Dawno dawno temu moja mam kupiła zapasy zdrowej żywności. Z racji tego że jej nie używała zarekwirowałam do siebie przeróżna soczewice, ryże różnokolorowe i inne tego typu rzeczy. I tak oto poszukałam w internecie przepisu i znalazłam idealny, który zmieniłam trochę pod moje smaki. Przepis podejrzany na stronie Kwestia Smaku.




Składniki (dla 2 osób)

300 g filetu z łososia
sól
świeżo zmielony pieprz
oliwa do smażenia

Składniki sos z kaparów i białego wina 

2 łyżki masła
1/3 szklanki białego wina
4-5 łyżek kaparów
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki

Składniki na soczewicę

1/2 szklanki czarnej soczewicy
2 ząbki posiekanego czosnku
3 łyżki oliwy
1 łyżeczka syropu klonowego (lub miodu)
1 łyżeczka startej skórki z cytryny (około 1/2 cytryny)
1 łyżka soku z cytryny
1 mały pęczek posiekanej natki pietruszki
1 czerwona papryczka chilli posiekana
sól
świeżo zmielony czarny pieprz

Zaczynamy od soczewicy. Soczewicę dokładnie płuczemy a sitku. Wsypujemy do najmniejszego garnka i zalewamy 1 szklanką wody (idealna proporcja to 1 szklanka soczewicy na 2 szklanki wody). Doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy posiekany 1 ząbek czosnku, łyżkę oliwy i gotujemy ok 20 min minimum. Po tym czasie odstawiamy z ogni Jeśli po tym czasie soczewica będzie miękka a będzie za dużo wody to wodę odlewamy. Dodajemy 2 łyżki oliwy, 1 łyżeczką syropu klonowego, sok i skórkę z cytryny oraz natkę z pietruszki, posiekane chilli i ewentualnie doprawiamy solą i pieprzem i zostawiamy pod przykryciem.
Patelnię grillową rozgrzewamy, spryskujemy oliwą. Na rozgrzaną patelnię przekładamy łososia, skórą od spodu i smażymy przez około 4-5 min aż zmieni kolor na bardziej biały do połowy i przewracamy na drugą stronę i smażymy około 3-4 min. W między czasie przygotowujemy sos z kaparami. Na małej patelni rozpuszczamy masło, dodajemy wino i kapary i smażymy do momentu zredukowania się wina i kapary lekko się przyrumienią. Po ok 3 min dodajemy natkę z pietruszki i smażymy jeszcze chwilę.
Podajemy na talerzu, na którym jest rozłożona soczewica kładziemy na niej kawałki łososia. Całość polewamy sosem z kaparów i wina. Jako dodatek proponuje grzani z pesto paprykowym i pesto z pietruszki z Lidla.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz