czwartek, 14 stycznia 2016

Bułki hamburgerowe

Od razu się przyznam zajęłam się bardziej szukaniem przepisu na mięso do hamburgerów niż na samo pieczywo i poszłam na łatwiznę i skorzystałam z najprostszego przepisu nie zawierającego wielu składników. Obawiałam się, na prawdę bałam się, że bułkami skopsam obiadek dla mężusia ale ku mojemu zaskoczeniu najłatwiejszy przepis okazała się przepyszny i z czystym sumieniem mogę go polecić, zarówno jako bułki do hamburgerów jaki bardziej puszyste bułeczki śniadaniowe. Przepis z 1/2 składników czyli u mnie wyszło 6 bułeczek, akurat na 6 mięsek :) Oryginalny przepis na większą liczbę bułeczek tutaj




Składniki na 6 bułeczek

340 g mąki pszennej u mnie typ 450
100 ml mleka
100 ml wody
1 łyżeczka cukru
7 g świerzych drożdży (3,5 g instant)
20 g roztopionego masła czyli 1 łyżka
1 łyżeczka soli
1 małe jajko
sezam

Na początku czyli standardowo robimy zaczyn, czyli mleko lekko podgrzewamy w mikrofalówce, dodajemy pokruszone drożdże, szczyptę soli, szczyptę pieprzu i 1-2 łyżki mąki, wszystko dokładnie mieszamy, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na min 15 min w ciepłe miejsce aż zaczyn się ruszy.
Do robota przesiewamy mąkę dodajemy wodę i resztę suchych składników, i zaczyn, wszystko dokładnie wyrabiamy na jednolita masę, przekładamy do miski  odstawiamy pod przykryciem w ciepłe miejsce by ciasto podwoiło swoją objętość czyli na min 40 min.
Jak już ciasto wyrośnie to dzielimy je na 6 w miarę równych kawałków i formujemy bułeczki. Układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i ponownie odstawiamy na min 40 mi do wyrośnięcia. Jak już wyrosną piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni, bułeczki smarujemy dokładnie jajkiem i posypujemy sezamem i wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 15 min.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz