czwartek, 7 stycznia 2016

Wybuchowa sałatka z gorgonzolą i granatem

Mam dość już fety więc chciałam sprawdzić jak wyjdzie połączenie ostrej gorgonzoli i granatu z grillowanymi warzywami i nie zawiodłam się a fakt że warzywa były ciepłe sprawił że gorgonzola pokrojona w kostkę się lekko rozpuściła.




Składniki (dla 2 osób)

1 garść rukoli
1 garść roszponki
1/2 średniej cukinii 
1/2 bakłażana
6-8 pieczarek
100 g gorgonzoli piccante (dostępna na pewno w Lidlu)
3 łyżki słonecznika
1 łyżka sezamu
1/4 granatu
sos balsamico
olej z sezamu
sól, pieprz

Na samym początku na talerzu rozkładam rukolę i roszponkę. Później przygotowuję prażone ziarna słonecznika i sezamu. Na suchą, dobrze rozgrzaną patelnię wrzucam najpierw słonecznik i smarze chwilę aż zacznie się rumienić, w tym momencie dorzucam sezam i smarze do momentu zrumienienia obu. Z granatu wycinam ćwiartkę i wybieram owoce. Gorgonzolę kroje w kostkę- ważne by przygotować ją wcześniej aby położyć ją od razu na ciepłe warzywa. Cukinię kroje w dość cienkie plastry. Bakłażana obieram ze skóry (mi ona nie smakuje jeśli ktoś lubi albo nie ma czasu to może ten krok pominąć) kroimy na 0,5 cm plastry, pieczarki kroje w plastry zazwyczaj 1 pieczarka to 4 plastry. Na rozgrzanej patelni grillowej lekko natłuszczonej wcześniej układam bakłażana cukinię ... i tu już mi się miejsce skończyło :) wiec grilluje wszystko do momentu aż pojawią się charakterystyczne krążki, cukinia robi się szybciej bo jest cieniej pokrojona więc zdejmuje ja i przekładam na wyłożony ręcznikiem papierowym talerz. Na miejsce cukinii lądują pieczarki. Gotowe plastry bakłażana przekładam na deskę. Na talerzu z zieleniną układam cukinie bakłażana gotowe pieczarki doprawiam szybko solą i pieprzem, rozkładam gorgonzole, polewam olejem sezamowym, posypuje granatem i prażonymi ziarnami. Całość polewam sosem balsamico i gotowe :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz