wtorek, 5 stycznia 2016

Niebo w gębie - Kurczak w sosie winno kaparowym z suszonymi pomidorami

Postanowiłam zweryfikować i powtórzyć przepis który już robiłam (ale teraz zmodyfikowałam go po swojemu) ja jako dodatek proponuje frytki z batatów i lekką sałatkę i takie połączenie idealnie pasuje do ostrości i kwaskowatości sosu w którym się dusi kurczak, złagodzone przez słodkość batatów i znów się zaostrzone smakiem winegretu w sałatce po prostu idealne połączenie dla mnie.




Składniki (dla 2-3 osób)

5 pałek z kurczaka ok 500 g
3 podudzia z kurczaka ok 500 g
olej z suszonych pomidorów 
1-1,5 szklanki białego wina
1 mały słoiczek kaparów ok 3 łyżek
1 słoik suszonych pomidorów
1 łyżeczka ziół prowansalskich
1 łyżeczka oregano
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka ostrej papryki
sól, pieprz

Kurczaka smażę na oleju pozostałym po suszonych pomidorach na złoty kolor z obu stron w naczyniu z przykrywką, która później będzie wymagana, ja lubię chrupiącą, wręcz przypaloną skórkę tym bardziej że kurczaka przewracamy później podczas duszenia. Jak stopień zrumienienia skórki kurczaka będzie nam odpowiadał dolewamy wino i dodajemy pokrojone w paski suszone pomidory. Dusimy na małym ogniu 10 min pod przykryciem (najlepiej na najmniejszym palniku) po tym czasie dodajemy kapary, wszystkie zioła, doprawiamy solą, pieprzem i ostrą papryką i mieszamy. Dusimy na małym ogniu pod przykryciem 20-30 min w razie potrzeby podlewamy winem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz