wtorek, 5 stycznia 2016

NIE "warstwowa" sałatka z tuńczykiem

A dlaczego nie warstwowa? Ano tak wyszło, po pierwsze to 2 małe miseczki szklane wybrane przeze mnie okazały się za małe ale jak już upchałam wszystko i została mi ostatnia warstwa majonezu na wierzch i żółtko z jajek ku mojemu zdziwieniu okazało się że zapomniałam o najważniejszym czyli tuńczyku :) Ale co się załamywać tak chodziła za mną ta sałatka że wkroczyła do akcji większa micha i wszystko siup do jednej poszło :) Jak to mówią jak ci nie wyszło to nie mów o tym  i tak każdemu będzie smakować :)




Składniki 

1 puszka tuńczyka w sosie własnym (lub oleju)
2 małe lub jeden duży ogórek kiszony
1/2 puszki kukurydzy konserwowej
4 jajka
1 paczka ryżu brązowego długiego (lub zwykłego)
250 g sera żółtego (opcjonalnie)
6 łyżek majonezu
6 łyżek jogurtu greckiego

Ryż gotujemy w osolonej wodzie zgodnie z instrukcja na opakowaniu. W drugim rondelku gotujemy na twardo 4 jajka. Kukurydzę odsączamy z zalewy. Ogórki kiszone drobno kroimy i odciskamy. Ser żółty ścieramy na tarce o dużych oczkach.. Tuńczyka odsączam (ja nie wylewam zalewy lub oliwy gdyż później w razie potrzeby dodaje ją do smaku) rozdrabniamy jeśli jest taka potrzeba. Jajka rozdrabniamy. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Jogurt mieszamy z majonezem i wedle uznania dodajemy do miski, przyprawiamy solą i pieprzem i mieszamy.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz