niedziela, 13 grudnia 2015

Grillowany dorsz atlantycki w sosie sojowym z warzywami na parze

Już dawno u nas nie było rybki, wybór padł na dorsza atlantyckiego z Lidla :) Ciekawa byłam połączenia białej ryby z sosem sojowym, bo połączenie łososia z nim jest bardzo często spotykane więc. Zaryzykowałam i nie pomyliłam się rybka okazała się przepyszna.




Składniki (dla 2 osób)

300 g dorsza atlantyckiego
3 łyżki ciemnego sosu sojowego
3 łyżki oliwy
grubo zmielony pieprz, sól

Warzywa na parze
(lub dowolna mieszanka warzywna)

5 różyczek brokuła
5 różyczek kalafiora
garść marchewki Baby Carrots z Tesko
garść żółtej fasolki szparagowej
garść zielonej fasolki szparagowej
6 średnich pieczarek
czerwona cebula

Dodatki

Sos jogurtowo ziołowy

1/4 szklanki jogurtu naturalnego
2 łyżeczki oregano
2 łyżeczki bazyli
sól, pieprz
sok z cytryny (opcjonalnie)

Dorsza przekrawamy na pół i oprószamy świeżo mielonym pieprzem (ogólnie on na tych tackach wygląda na grubą rybę i faktycznie tak jest ale posiada taki cienki płat zawinięty pod spód, ja tą część odcinam i dodaje do wywaru pod zupę rybną lub też mój zwierzyniec ma rybę na obiad). W misce mieszamy składniki marynaty, wkładamy do niej rybę, dokładnie nacieramy marynatą tak żeby pokryła ona całą rybę. Zostawiamy skórą do góry w misce i wkładamy do lodówki.

Do naczynia do gotowania na parze wkładamy mrożone warzywa na wierzch układamy pieczarki przekrojone na pół i cebule pokrojona w grube piórka. Wszystko parujemy około 25-30 min

W między czasie jeśli chcemy możemy przygotować Pietruszkowe pesto, mi zostało z wcześniejszych obiadów, bowiem zrobiłam go więcej i trzymam w lodówce na wszelki wypadek w małym pojemniczku. Sos jogurtowo ziołowy zrobiłam z jogurtu i 1 łyżeczki pesto z pietruszki. 
Jeśli nie mamy gdzieś w lodówce gotowego pesto to na sitko lub do zaparzacza wsypujemy zioła i je parzymy, będą wówczas bardziej miękkie, po minucie mieszamy je z jogurtem naturalnym dodajemy do smaku soli i pieprzu najlepiej świeżo mielonego i parę kropli soku z cytryny do smaku.

Na 10 min przed końcem parowania rozgrzewamy patelnię grillową i smażymy na niej dorsza zaczynając od strony skóry, jak rybka zmieni kolor na jaśniejszy do połowy przekładamy delikatnie na druga stronę i smażymy do uzyskania charakterystycznych dla grillowania prążków.

Uparowane warzywa przekładamy na talerz polewamy sosem jogurtowo ziołowym obok układamy rybę i skrapiamy ją pietruszkowym pesto.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz