sobota, 16 stycznia 2016

Ryż z bazylią

Postanowiłam zrobić prosty dodatek do obiadu. Ryż 3 kolorowy ze świeżą bazylią. Idealnie nadaje się jako zamiennik ziemniaków.


Składniki


100 g ryżu 3 kolorowego czyli 1 torebka
1 jajko
1 garść posiekanych liści świeżej bazylii
łyżeczka curry
1/2 łyżeczki papryki chilli
2 łyżki masła
sól, pieprz

Ryż gotujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu, wyjmujemy z wody i możemy zostawić go do przestudzenia, ja na to niestety nie miałam czasu i po ugotowaniu wysypałam go z torebki na sito i przelewałam przez chwilę zimną wodą. Na patelni rozpuszczamy masło, dodajemy dokładnie odcedzony ryż, dodajemy przyprawy sól, pieprz, curry, paprykę chilli i smażymy aż ryż wchłonie trochę masła. Jak zacznie się lekko lepić, przesuwamy go na połowę patelni a na wolną patelnię wbijamy jajko i mieszamy je jak na jajecznicę.


Jak jako zacznie się lekko ścinać mieszamy je dokładnie z ryżem ciągle smażymy do momentu aż całkowicie się
nie zetnie. Na sam koniec dodajemy posiekaną bazylie, mieszamy doprawiamy solą i pieprzem do smaku.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz