piątek, 26 lutego 2016

Pizza na cienkim cieście

Jak zwykle zrobiłam ciasto i wyszło go dość sporo więc ostatecznie wyszły dwie pizze. Tym razem podaje przepis na pizze na cienkim cieście, ale oczywiście wszystko zależy jak cienko rozwałkujemy ciasto.


Składniki (2 spody)


400 g mąki
30 g drożdży
1 łyżeczka cukru
250 ml wody
1/2 łyżeczki soli
2 łyżki oliwy/oleju

Dodatki

wędlina
salami
kukurydza konserwowa
papryka
cebula
pieczarki
1-2 ostre papryczki jalapeno  (u mnie takie ze słoika)
olej
sos na spód pizzy z tego przepisu lub ketchup albo koncentrat pomidorowy
sos czosnkowy i pomidorowy do polania gotowej pizzy np z tego przepisu

Mąkę przesiewamy, dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy w robocie. Ciasto odkładamy najlepiej na 2 h do lodówki. Jeśli nie mamy czasu to na wysypanej mąką stolnicy rozwałkowujemy ciasto. Ja swoje podzieliłam na 2 porcje. Formę do pizzy smarujemy olejem a jeśli nie mamy formy to papierem wykładamy blachę z piekarnika i ją smarujemy i układamy nasze spody. Ciasto nakłuwamy widelcem.
Każdy ze spodów smarujemy sosem np ja posmarowałam z tego przepisu.
Na wierzch jednej pizzy położyłam kilka plastrów szynki, całość posypałam pieczarkami i pokrojoną w piórka cebulą oraz garścią kukurydzy.


Na drugim spodzie ułożyłam salami, pokrojoną w kostkę żółtą paprykę, cebulę pokrojoną w piórka i 1 papryczkę jalapeno z zalewy pokrojoną w drobne plasterki.


Całość pieczemy w piekarniku nagrzanym do 190-200 stopni około 20-30 min pod koniec pieczenia posypujemy nasze pizze startym żółtym serem i zapiekamy do rozpuszczenia sera.
Gotowe pizze polewamy sosami np z tero przepisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz