wtorek, 9 lutego 2016

Serowe ciastka z jabłkami

Jak już szaleć to szaleć. Robiłam ostatnio porządek w gazetach z przepisami i natknęłam się na serowe ciastka. Nie czekałam długo by je zrobić bo powiem szczerze zaciekawiły mnie.


Składniki (9-10 ciastek)


250 g sera białego
300 g maki
100 g cukru pudru
2 jajka (jedno do cista jedno roztrzepane do posmarowania brzegów)
20 g proszku do pieczenia
4 łyżki oleju
3-4 jabłka
1 łyżeczka soku z cytryny
1 opakowanie cukru waniliowego
cynamon
cukier puder do posypania gotowych ciastek

Biały ser dokładnie rozdrabniamy. Dodajemy do niego przesianą mąkę i cukier puder i dokładnie mieszamy. Dodajemy 1 jajko, proszek do pieczenia i olej. Wszystko razem dokładnie mieszamy tak żeby powstała gładka masa bez grudek. Gotowe ciasto odstawiamy w ciepłe miejsce na 30-40 min.
W tym czasie możemy wziąć się za jabłka, które obieramy ze skórki i kroimy w drobne kawałki, Skrapiamy je sokiem z cytryny i posypujemy cukrem waniliowym i dokładnie mieszamy.
Jak mamy już gotowe ciasto zagniatamy je po raz kolejny i rozwałkowujemy na płat o grubości max 3 mm (wcale nie jest łatwo rozwałkować to ciasto na tak cienki płat wymaga to trochę siły i czasu).
Wycinamy w cieście prostokąty (ja użyłam małego pojemniczka plastikowego o wymiarach 11x7 cm).

Z całego ciasta wyszło mi 18 prostokątów.
Połowę prostokątów nacinamy w 3 miejscach. Na nieprzeciętych prostokątach układamy jabłka i posypujemy je cynamonem.


Brzegi prostokątów z jabłkami smarujemy roztrzepanym jajkiem i dokładnie sklejamy z porozcinanymi prostokątami. Gotowe ciastka układamy na blasze z piekarnika wyłożonej papierem do pieczenia.


Pieczemy 15-20 min w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Gotowe możemy posypać cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz