wtorek, 2 lutego 2016

Zupa cebulowa

Po prostu uwielbiam tą zupę, a że zostały mi kości po schabie (schab może łącznie miał z 2,5 -3 kg) to postanowiłam na tych kościach zrobić bulion. Całość wyszła super na drugi dzień zupa jest jeszcze lepsza w smaku niż pierwszego dnia.

Składniki

1,2-1,5 kg cebuli
3 ząbki czosnku
0,5 litra wina białego (najlepiej wytrawnego ja dałam po szklance wytrawnego i półsłodkiego)
1 kostka bulionowa
4 ziela angielskie
2 liście laurowe
u mnie kości ze schaba - opcjonalnie 
(z racji tego ze sama je odcinałam więc pozostało na nich trochę mięsa)
1000-1200 ml wody
2 łyżki masła klarowanego lub zwykłe masła
pieprz świeżo mielony
ser cheddar lub inny
grzanki najlepiej z bagietki

Na początku zabrałam się za bulion na kościach, mięso pogotowałam w wodzie z kostką rosołową i zielem angielskim i liściem laurowym(Jeśli nie mamy na czym ugotować bulionu po porstu do 1 lita wody dorzucamy kostkę rosołową). Ja mam dość zbierania szumowin z rosołu więc jestem za tym żeby całość przelać przez sito do miski a kości z mięsem przepłukać pod wodą.
Cebulę kroimy w półksiężyce dość cienkie. W średniej wielkości garnku roztapiamy maslo dodajemy cebulę i smażymy do momentu aż cebula będzie miękka. Na sam koniec smażenia dodajemy czosnek, jeszcze chwilę wszystko razem podsmażamy i dolewamy wina. Jak wino nam się zredukuje i całość nabierze lekko słodkiego aromatu a nie alkoholowego dolewamy bulion (ja dorzuciłam do wszystkiego jeszcze opłukane kości z mięsem i wybrane ziela angielskie i liście laurowe). Całość gotujemy na wolnym ogniu jeszcze min 30 min. Im dłużej tym lepiej. Najważniejsze by cebula była miękka i rozpływała się w ustach, w konsystencji ma być jak "rozgotowany" makaron.
Gotową zupę przelewamy do misek posypujemy serem i podajemy z grzankami.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz