sobota, 26 marca 2016

Kapuśniak

Ja to mam jednak ciężko jak to moja babcia nawet stwierdziła, kochany mąż nie lubi kapuśniaku nie lubi żurku nie lubi barszczu białego o prażokach i plackach ziemniaczanych i wątróbce nie wspomne... a co dopiero dodać żołądki indycze czy kurze do zupy no cóż ale ja ostatnio miałam ochotę na taką kwaśnice że musiałam sobie zrobić i chyba będę jadła po miseczce przez tydzień. Przepis na prażoki tu.

Składniki

500 g kapusty kiszonej (ja miałam bez marchewki)
1-2 marchewki starte na drobnych oczkach
5 ziaren ziela angielskiego
2-3 liście laurowe
4 ziarna pieprzu
1 kostka warzywna
2 łyżki majeranku
1 cebula pokrojona w kostkę
2 ząbki czosnku drobno posiekane
1 ziemniak duży pokrojony w dorbną kostkę
200 g boczku wędzonego surowego
2-3 żeberka opcjonalnie (ja miałam około 10 cm kości od schaba więc je wykorzystałam)
1-2 garści suszonych grzybów sparzonych i namoczonych we wrzątku przez min 30 min
sól, pieprz do smaku

Boczek kroimy w kostkę podsmażamy na patelni z odrobiną oleju. Jak już zacznie się lekko rumienić dodajemy cebulę czekamy aż się zeszkli i dodajemy czosnek. Chwilę razem wszystko smażymy. Dodajemy kości od schaba (lub żeberka co tam mamy pod ręką) i chwilę obsmażamy całość. Zalewamy całość 0,5-07 litra wody, dodajemy liście laurowe, kostkę warzywną, ziele angielskie, pieprz, ziemniaka, grzyby wraz z wodą w której się parzyły i dusimy. Jak już mięso będzie gotowe wyjmujemy kości i obieramy je z mięsa. Kawałki mięsa dorzucamy z powrotem do garnka i dorzucamy marchewkę. Kapustę szatkujemy (ja lubię bardzo kwaśny kapuśniak wiec nie przelewam kapusty) i dorzucamy do garnka dodajemy 2 łyżki majeranku i gotujemy całość aż kapusta będzie miękka, jeśli jest potrzeba dolewamy jeszcze trochę wody. Doprawiamy solą i pieprzem jeśli potrzeba. Podajemy np z prażokami z tego przepisu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz