piątek, 20 listopada 2015

Łosoś pod pietruszkową pierzynką

Łosoś jest rybą którą uwielbiam ponad wszystko, z racji tego że nie ma ości, zazwyczaj kupuje go w Lidlu. Chociaż szczerze polecam sklep rybny w Łodzi RYBEX na Piotrkowskiej 196 - mi tam jest bliżej - lub na Zachodniej 25. Łososia można przyrządzić na wiele sposobów: ze skórą, bez skóry, w sosie, w panierce, na patelni grillowej. Ja postanowiłam przygotować go na patelni grillowej z moimi ulubionymi brokułami, pieczarkami, grillowanym bakłażanem i serem feta. Bo jak to bakłażan grillowany bez sera feta :) Sos z drobnymi modyfikacjami ilościowymi ściągnięty z tej strony.


Składniki

300-400 g łososia
1/2 cytryny
sól, pieprz do smaku
1 mały brokuł
1 czerwona cebula
1 pieczarka duża z Lidla lub 3 mniejsze
1 mały bakłażan
1/3 opakowania sera feta


Łososia przekrawamy na dwie części, skrapiamy sokiem z cytryny, posypujemy sola i pieprzem, ja używam młynka do soli i do pieprzu, przykrywamy folią spożywczą i odkładamy do lodówki na min 15-25 min im dłużej poleży w takiej zalewie, jak to widziałam u Okrasy ostatnio, tym białko się bardziej zetnie w naszym łososiu. W między czasie szykujemy brokuła, rozdzielamy go na małe różyczki, cebule kroimy w większe lub mniejsze plastry jak kto tam woli, pieczarki kroimy w dość grube plastry, bakłażana tym razem obrałam ze skóry, pokroiłam w dużą kostkę, ser feta staram się pokroić w kostkę - mi w przypadku sera Favita Mlekovity, pewnie każdemu znany, nigdy się to nie udaje ale przynajmniej te bezkształtne kawałki fajnie się roztapiają :) .
Standardowo już brokuła gotujemy na parze, przez około 5-6 min od momentu aż woda zacznie wrzeć. W między czasie rozgrzewamy patelnie grillową, kładziemy na nią łososia skóra do dołu, jeśli łosoś oczywiście posiada skórę, ten z Lidla jest z łuskami wiec dla mnie skóra niejadalna, a nie zawsze chce mi się go skrobać albo odcinać skórę. Łosoś w zależności od grubości kawałka potrzebuje od 3-5 min z każdej strony, grillując go na patelni grillowej łatwo zauważyć zmianę koloru naszej ryby, gdy łosoś zmieni swój kolor do połowy przewracamy go na druga stronę. Razem z łososiem na patelnię grillową kładziemy bakłażana, po chwili dodajemy pieczarki, rumienimy je z każdej strony, tak by powstały charakterystyczne przy grillowaniu na patelni paski.
Podczas gdy łosoś z bakłażanem i pieczarkami się grilluję przygotowujemy sos.

Sos do łososia

1/4 szklanki białego wina
50 g masła
5 łyżek posiekanej pietruszki

Wino wlewamy na małą patelnie, doprowadzamy do wrzenia, i tak gotujemy około 1 min żeby alkohol odparował. Dodajemy masło, po jego roztopieniu dodajemy kapary i smażymy na małym ogniu około 4 min. Po tym czasie dodajemy pietruszkę i zdejmujemy z ognia.
Gotowe warzywa przekładamy na talerz, bakłażana z pieczarkami posypujemy serem feta, łososia pokrywamy sosem winno kaparowo pietruszkowym, obok układamy brokuła z czerwoną cebulą.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz