poniedziałek, 23 listopada 2015

Ciasto cynamonowe z jabłkami

W momencie kiedy mój małżonek dostał to ciasto na spróbowanie musiałam je robić co tydzień przez miesiąc aż mu się przejadło, z racji tego iż jest on fanatykiem ciasta a w szczególności jabłek i cynamonu to to połączenie jest dla niego idealne. Polecam wszystkim w szczególności w sezonie jabłkowym gdzie jabłek jest pod dostatkiem i nieraz nie wiadomo w jaki sposób już je przerobić :)
Przepis otrzymałam od mamy lekko zmodyfikowałam bo nie miałam orzechów włoskich i rodzynek akurat pod ręką i wyszło pyszne ciasto jabłkowo - cynamonowe, które z czystym sumieniem mogę polecić każdemu kto lubi szybkie ciasta.




Potrzebne nam będą dwie miski, do wykonania ciasta nie trzeba posiadać robota kuchennego co jest jego dodatkową zaletą szczególnie w momencie jak sie komuś na złość popsuje, a jedynie blender z nakładką do miksowania.


Składniki 1 miska (mniejsza)

2,5 szklanki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody
2 łyżeczki cynamonu

Mąkę przesiewam, tak już mi jakoś weszło w krew, bo podobnież ciasta wychodzą lepsze, jeśli ktoś nie chce nie musi.Dodajemy pozostałe składniki, mieszamy dokładnie żeby nie zostało nam zbyt dużo grudek cynamonu.

Składniki 2 miska (większa)

5 całych jajek
1 szklanka cukru
1 szklanka oleju

W 2 misce dokładnie miksujemy składniki by cukier się rozpuścił, dla leniwych polecam wersję z cukrem pudrem :)

Dodatkowo 

5 obranych jabłek pokrojonych w drobną kostkę

Kruszonka

80 g mąki
50 g masła
50 g cukru pudru
1/2 cukru waniliowego ( ja daje cały a co tam )

Można ją przygotować wcześniej i włożyć do lodówki. Składniki siekamy, łączymy, ugniatamy palcami żeby mąka i cukier połączyły się z masłem, chwile to zajmuje ale w końcu to nieoderwalny składnik wielu ciast.

Do 2 miski większej dodajemy składniki sypkie z 1 miski i miksujemy do połączenia się składników, proponuje wymieszać delikatnie składniki przed włączeniem opcji turbo na blenderze bo możemy wyglądać jak piekarz :). Jak składniki się połączą dodajemy pokrojone w kostkę jabłka i delikatnie mieszamy je z masą tak żeby masa je dokładnie pokryła. Przekładamy całość do prostokątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia, posypujemy obficie kruszonką. Piekarnik rozgrzewamy do 180*C i pieczemy około 1 h max.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz