wtorek, 22 grudnia 2015

Dzikie ptactwo czyli Perliczka w pomarańczach

Kaczka była, indyk był, gęś była... i tak chodząc pomiędzy lodówkami w Lidlu i zastanawiając się co by tu nowego spróbować natrafiłam na Perliczkę. I tak oto doszłam do wniosku przygotowując tą perliczkę że chyba nigdy w życiu nie nauczę się korzystać z jednego przepisu...





Składniki

1 perliczka ok 1,2 kg
300-400 g boczku (ja miałam wędzony parzony, można użyć surowego, szynki parmeńskiej lub szwarcwaldzkiej)
1 pomarańcza
1 główka czosnku
3 plasterki imbiru
2 gałązki rozmarynu (opcjonalnie)

Solanka


woda
4-5 łyżek soli
8 liści laurowych
5 ziaren ziela angielskiego
5 ziaren pieprzu

Marynata

2 łyżeczki majeranku
2 łyżeczki tymianku
grubo mielony pieprz
2 ząbki czosnku
1/3 szklanki oleju

Zaczynamy od tego że perliczkę czyścimy z pozostałości piór odcinamy kuper i nadmiar tłuszczu, dokładnie płuczemy i wrzucamy do garnka zalewamy wodą ponad poziom perliczki dorzucamy sól, ziela angielskie pieprz i wkładamy pod pod każde udko po 4 liście laurowe. Perliczkę trzymamy w solance min 24 h.
Po tym czasie wyciągamy perliczkę z solanki i płuczemy i dokładnie osuszamy ręcznikiem papierowym. Przygotowujemy marynatę. Do miski przeciskamy czosnek, dodajemy majeranek i tymianek i olej, wszystko dokładnie mieszamy. Perliczkę nacieramy z zewnątrz i na zewnątrz marynatą. Do środka wkładamy połówkę pomarańczy. Ja związałam ciasno jej nogi i skrzydełka żeby przylegały do piersi, żeby się nie wysuszyła za bardzo.
Boczek jeśli mamy w kawałku kroimy w cienkie plastry (możemy go włożyć do zamrażalki na chwilę żeby łatwiej się nam go kroiło) i od strony pleców obkładamy dokładnie perliczkę. Obwiązujemy ją dokładnie tak żeby boczek nam nie spadł podczas pieczenia. Odstawiamy na min 2h do lodówki lub na całą noc.


A dlaczego już tłumaczę- perliczka w odróżnieniu od kaczki i gęsi ma mało tłuszczu i aby nie wysuszyć mięsa najlepiej jest ja obłożyć czymś tłustym jak podałam w składnikach możemy ją obłożyć różnymi produktami, zależy kto co ma w domu.

Zamarynowaną perliczkę przekładamy do rękawa, dodajemy połówkę pomarańczy podzieloną na 4 części, główkę czosnku przekrojonego na pół i dwie gałązki rozmarynu. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 230 stopni na 20 min. Po tym czasie zmniejszamy temperaturę do 180 stopni i pieczemy perliczkę jeszcze przez 30 min. Po tym czasie rozcinamy rękaw dorzucamy imbir i pieczemy kolejne 20 min. Jeśli boczek będzie mało przyrumieniony po tym czasie rozcinamy sznurki odwijamy perliczkę z boczku i zwiększamy temp do 200 stopni i włączamy termoobieg na 15-20 min żeby skórka się przyrumieniła. Gotową perliczkę zostawiamy w uchylonym piekarniku na 15 min. Jak perliczka trochę odstoi dzielimy ja na części i podajemy np z sałatką z grillowanych warzyw.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz