poniedziałek, 25 stycznia 2016

Naleśniki z prażonymi jabłkami

Mąż ostatnio krzyczy że wydziwiam w kuchni więc żeby go udobruchać a wiem że lubi jabłka w połączeniu z cynamonem to postanowiłam zrobić mu przyjemność i naszykować mu do pracy na II śniadanie naleśniki z jabłkami. Naleśniki te idealnie nadają się na obiad jak i na kolację.



Składniki na ciasto

250 g mąki pszennej
2 jajka
250 ml mleka
250 ml wody (u mnie mocno gazowana)
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
1 łyżka oleju
olej do smażenia

Mi zostało żółtko z rolady serowej, wiec dodałam je do naleśników a ilość płynów czyli mleka i wody zwiększyłam każde o 50 ml taka ilość starczyła mi na 9-10 naleśników

Składniki na Prażone Jabłka

1 kg jabłek (u mnie Jonagold)
2 łyżki cytryny (do polania jabłek żeby nie straciły swojego koloru)
1 łyżka cukru trzcinowego
1 łyżka miodu
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżka masła

Dodatkowo 
cukier puder do posypania lub kakao lub syrop klonowy do polania

Taka ilość starczyła mi na 7 naleśników, więc resztę zrobiłam z serem białym i cukrem waniliowym.

Wszystkie składniki na ciasto łączymy ze sobą i mieszamy mikserem, na patelni rozgrzewamy łyżkę oleju (ja mam taką specjalną patelnię niską do naleśników). Jak już będzie rozgrzana patelnia łyżką wazową nakładamy ciasto i smażymy naleśniki na rumiano z każdej strony.
Jeśli mamy czas możemy najpierw wysmażyć naleśniki i później zabrać się za obieranie i prażenie jabłek.
Jabłka obieramy ze skórki, przekrawamy na ćwiartki i wydrążamy gniazda. Ja każdą ćwiartkę przekrawam na pól wzdłóż i kroje w drobne plasterki. Całość przerzucamy do miski i polewamy cytryną dokładnie mieszamy.
Na patelni rozgrzewamy masło przerzucamy jabłka razem z sokiem z cytryny i smażymy na dużym ogniu około 3 min. Jeśli jabłka puszczą mało soków możemy je podlać wodą lub sokiem jabłkowym. Po tym czasie zmniejszamy ogień przykrywamy patelnię przykrywką i dusimy wszystko jeszcze 5 min. Po tym czasie dodajemy cukier trzcinowy, miód, i cynamon wszystko dokładnie mieszamy chwilę podsmażamy do rozpuszczenia się miodu i cukru i zdejmujemy z ognia.
Na połowę naleśnika nakładamy 2 łyżki jabłek i rozsmarowujemy po połowie . Składamy na ół i jeszcze raz na pół, tak postępujemy ze wszystkimi naleśnikami. Po wyłożeniu na tależ posypujemy cukrem pudrem i kakao lub polewamy syropem klonowym.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz