poniedziałek, 25 stycznia 2016

Rolada serowa z bananami i mascarpone

Przepis znalazłam już 5 lat temu na tym blogu. Rolada wychodzi ekstra, szybko się ją robi i jest przepyszna. Dziś wszystko pomieszałam :) zdarzają się niestety takie dni i olej wylądował w biszkopcie a nie na papierze do pieczenia ale jak widać nie można się załamywać i trzeba czekać na efekt i smak końcowy. połowy rolady już nie ma. Składniki podaje z oryginalnego przepisu przynajmniej na biszkopt bo masę z serka mascarpone zrobiłam po swojemu bo dla mnie w oryginale było jej za mało :)


Składniki na biszkopt

3 żółtka
4 białka
80 g mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
60 ml wody
60 g cukru
1 cukier waniliowy (10 g z Tesco)

Składniki na krem

250 g sera mascarpone
200 g śmietanki 30 %
50 g cukru
2 banany
sok z cytryny

Dodatkowo

kakao i cukier puder do posypania rolady

Przygotowanie biszkopta

Zaczynamy od nagrzania piekarnika do 180 stopni a na blasze z piekarnika układamy papier do pieczenia.
Białka oddzielamy od żółtek (najlepiej białka odlewać już do wysokiego naczynia lub większej miski a nie szklanki).
Żółtka ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym, dodajemy stopniowo wody i wszystko razem mieszamy.
Do białek dodajemy szczyptę soli i ubijamy na sztywną pianę.
Łączymy obie masy ale już za pomocą łyżki i dodajemy przesianą mąkę i łyżkę mąki ziemniaczanej. Ja wszystko wymieszałam mikserem na najniższych obrotach.
Ciasto wylewamy na blachę z piekarnika wyłożoną papierem do pieczenia.
Pieczemy ok 12 min aż się biszkopt lekko zrumieni.
Po tym czasie wyciągamy biszkopt lekko oddzielamy od papieru, przewracamy na druga stronę i rolujemy przy pomocy papieru na którym się piekł i zostawiamy do ostygnięcia.

Przygotowanie kremu

Serek mascarpone mieszamy z cukrem. Śmietanę ubijamy na sztywno z dodatkiem soku z cytryny (ja to pominęłam i po prostu wymieszałam wszystkie składniki). Ubitą śmietanę łączymy z serkiem.
Banana obieramy ze skórki i kroimy jeśli jest mocno zagięty na 2 części skrapiamy sokiem z cytryny.
Na wystudzonego biszkopta wykładamy krem zostawiając 2 cm bez kremu u góry i układamy banany. Całość rolujemy ściśle i zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na ok 2 h do lodówki. Po tym czasie zdejmujemy folię całość posypujemy kakao i cukrem pudrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz