czwartek, 14 stycznia 2016

Całkowicie Domowe Hamburgery

I standardowo jak to ja nie mogłam się zdecydować na jeden przepis więc połączyłam wszystkie opcje Gordona Ramsay'aMagdy GesslerJamiego Oliver'a na wyborne hamburgery. Do hamburgerów proponuję bułki z tego przepisu, bądź dowolne kupne, bo to jakiej wielkości kupimy bułki będzie się wiązało z faktem jakiej wielkości hamburgery będziemy robić :)





Składniki

500 g dobrej jakości mięsa wołowego (u mnie niestety kiedyś zakupione w Lidlu mięso wołowe mielone i zamrożone na czarną godzinę)
2 ząbki czosnku
garść natki pietruszki
2 łyżeczki papryki słodkiej
1 łyżka tabasco
1 łyżka sosu chilli
2 łyżeczki musztardy Dijon
2 łyżki sosu Worcester
4 łyżki prażonej cebulki zblendowanej
olej
świeżo mielony pieprz, sól

Dodatkowo

1 czerwona cebula
2 ogórki kiszone
kilka plasterków pomidora
kilka plasterków sera cheddar  
garść rukoli
garść roszponki


Składniki na sos łączymy ze sobą i odstawiamy do lodówki by smaki się przegryzły.
Mięso odsączamy jeśli oczywiście mieliśmy zamrożone z nadmiaru wody.
Do mięsa dodajemy drobno posiekany czosnek, drobno posiekaną natkę pietruszki i pozostałe składniki.
Tak naprawdę jak bym miała wyrabiać mięso do gładkiej masy to bym umarła więc wrzuciłam wszystko do robota kuchennego i dokładnie wymieszałam.- Efekt idealny. Formujemy kotlety pod wielkość naszych bułeczek ale tak by miały min 2 cm grubości. Polewamy olejem i posypujemy świeżo zmielonym pieprzem. Odstawiamy.

Robimy bułeczki według tego przepisu lub rozcinamy gotowe :)
Oraz sos według tego przepisu.
Grillową patelnię spryskujemy olejem i smażymy mięsko w zależności jaki stopień wysmażenia lubimy, ja well done wiec 4 min z każdej strony. Jak już przerzucimy na druga stronę układamy na mięsie ser.
Na bułeczkach kładziemy rukolę, roszponkę, układamy kawałek mięsa polewamy sosem układamy cebulę, pomidora i ogórka, przykrywamy drugą częścią bułki i spinamy żeby na się nie rozleciało patyczkiem do szaszłyków.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz