sobota, 19 grudnia 2015

Oszukany łosoś czyli pstrąg łososiowy :)

Zacznijmy od tego że wpadłam przed świętami do Lidla i miałam do wyboru perliczkę całą,gęś całą, kaczkę całą, pstrąga łososiowego i jakieś tam inne ryby ale pstrąg był duuuży. Ogólnie poszłam z zamiarem kupienia gęsi ale waga 5,5 kg to mnie powaliła i stwierdziłam że jak na obiad dla 2 os to trochę przesada. Więc złapałam pstrąga łososiowego takiego utuczonego około 800-900 g a że pojechałam na zakupy głodna to jeszcze złapałam perliczkę ale o niej w innym poście.
Zacznijmy od pstrąga, składniki podstawowe (chociaż nie... od miesiąca jeżdżę do Lidla i nie mogłam upolować rozmarynu)

Składniki

1 pstrąg łososiowy (mój więcej niż 800 g)
1 cytryna
kilka gałązek rozmarynu
suszone pomidory
grubo zmielony pieprz
sól
olej lniany
moje pesto pietruszkowe z tego przepisu:) (jęsli nie mamy to poporstu 2 ząbki czosnku i pół pęczka pietruszki)
cytryna





Dodatki

ruccola
roszponka
5 pieczarek
mała cukinia
uprażony sezam i ziarna słonecznika (opcjonalnie)

Zabieramy się za przygotowania. Ja rybę oczyściłam z łusek nie zajęło to dużo czasu, szczególną uwagę należy zwrócić na łuski na czerwonej prędze na pstrągu łososiowym najgorzej odchodzą. Oczyszczoną rybę nacinamy z obu stron. Całą smarujemy dokładnie pesto zarówno wewnątrz i na zewnątrz tak żeby zostało w nacięciach trochę (jeśli nie mamy pesto to przeciskamy 2 ząbki czosnku siekamy pół pęczka pietruszki mieszamy wszystko z oliwą i taką mieszanką nacieramy naszą rybkę). Z cytryny odkrawamy 3 całe plastry, pozostałe 3 przekrawamy na pół. Do środka ryby wkładamy całe krążki cytryny i 3 suszone pomidory. W nacięcia ryby wkładamy na zmianę po suszonym pomidorze i po połówce plasterka cytryny i układamy z jednej strony na wierzchu po gałązce rozmarynu.


Tak zamarynowaną rybkę odstawiamy do lodówki na min 2h. Im dłużej tym lepiej :) I możemy spokojnie jechać na zakupy np po brytfannę do grillowania. A jeśli tak owej nie mamy i nie chcemy kupować wystarczy ruszt z piekarnika i pod spód wkładamy małą brytfanna do której będzie ściekać tłuszcz i soki z ryby. Nagrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy rybę min 15-20 min.

Opcjonalnie: na suchą rozgrzaną patelnię wrzucamy małą garstkę ziaren słonecznika i troche siemienia lnianego i podsmażamy.

Jak ryba się piecze rozgrzewamy patelnię grillową smarujemy ją trochę olejem układamy pieczarki pokrojone w grube plastry i cukinię. Obsmażamy z obu stron (opcjonalnie posypujemy zrumienionym słonecznikiem i sezamem).  Na talerzu układamy garść ruccoli garść roszponki, na to ugrillowaną cukinię i pieczarki,


Upieczoną rybkę obieramy ze skóry (nie wyrzucamy skóry przyda się do wywaru rybnego)



Z rybki odkrawamy kawałki mięska i układamy na talerzu przekładając cytryną :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz