poniedziałek, 15 lutego 2016

Grillowana cukinia zapiekana z fetą

Opcji przygotowania tej cukinii jest kilka. Możemy przyrządzić ją latem na grillu, zimą na grillu elektrycznym, w piekarniku, czy też jak ja na patelni grillowej i później ją zapiec w piekarniku. Z racji tego że robiłam szaszłyki z tego przepisu i miałam akurat uruchomiony piekarnik postanowiłam w między czasie cukinie przygotować na patelni grillowej i na koniec zapiec z serem w piekarniku.


Składniki


1 średnia cukinia
1/2 opakowania sera typu feta
kilka pomidorków koktajlowych
kilka czarnych oliwek
zioła prowansalskie
pieprz
oliwa/olej

Cukinię kroimy w dość grube plastry. Patelnię grillową spryskujemy oliwą i rozgrzewamy. Na rozgrzaną patelnie układamy cukinię i grillujemy z obi stron aż pokarzą się charakterystyczne paski. Fetę kroimy w drobną kosteczkę, oliwki w paski a pomidorki rozkrawamy na pół. Na blasze do wyłożonej papierem do pieczenia układamy cukinię, układamy fetę, połówkę pomidora i kilka plasterków czarnych oliwek. Całość posypujemy ziołami i świeżo zmielonym pieprzem.
Wstawiamy na 5-10 min max do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Ja zapiekałam 5 min na najwyższym poziomie bo na środkowym piekły się szaszłyki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz