sobota, 21 listopada 2015

Szynka wieprzowa z puree z selera z czipsami z pietruszki i buraków

Rozpływająca się w ustach szynka wieprzowa pieczona w rękawie przepis tutaj jest już sprawdzonym daniem które gości u mnie w weekendy. Natchniona przez kolejne odcinki popularnych programów kulinarnych postanowiłam się trochę pobawić w kuchni i pokombinować z dodatkami typu chipsy z pietruszki i buraków oraz spróbować smaku puree z selera. Zaciekawiona smakiem i efektem końcowym podpatrzyłam przepis na stronie Kuchnia Marty , po czym go lekko zmodyfikowałam i oto poniżej są efekty:


Puree z selera

1 seler średniej wielkości
1-2 ziemniaki
1-2 ząbki czosnku
1 cebula
1 szklanka mleka
1 łyżka masła
liść laurowy
sól
biały pieprz
gałka muszkatołowa
sok z cytryny

Cebule kroimy w drobną kostkę podsmażamy na łyżce masła, ja podsmażałam od razu w średnim garnku, dodajemy po chwili pokrojony w drobną kostkę seler i ziemniaki, chwile podsmażamy doprawiamy solą i białym pieprzem. Dodajemy mleko, ja dodałam trochę więcej tak do poziomu warzyw, wrzucamy liść laurowy i dusimy pod przykryciem na małym ogniu aż warzywa będą miękkie - w zależności od wielkości kostki od 20-40 min. 
Po tym czasie wyjmujemy liść laurowy, odlewamy mleko, NIE WYLEWAMY przyda się do sosu, odparowujemy warzywa chwilę na ogniu. Miksujemy dokładnie, jeśli uważamy puree za zbyt gęste dodajemy po łyżce odlanego mleka do momentu uzyskania pożądanej przez nas konsystencji, . Na koniec doprawiamy do smaku gałką muszkatołową i jeśli potrzeba solą i białym pieprzem, na koniec możemy dodać odrobinę soku z cytryny do smaku.

Sos 

odlane mleko po gotowaniu warzyw ( ok 1 szklanki)
łyżka masła
płaska łyżka mąki
dwie łyżki sosu z pieczonej szynki

Do małego rondelka przelewamy mleko dodajemy sos z pieczeni (jeśli nie piekliśmy mięsa nic się nie stanie, możemy pominąć i doprawić do smaku ulubionymi przyprawami). Dodajemy mąkę mieszamy by nie powstały grudki dorzucamy masło i zagotowujemy co jakiś czas mieszając aż sos zacznie gęstnieć. 

Orzechy laskowe około garści ścieramy na tace o grubych oczkach lub drobno siekamy, prużymy na suchej patelni przez chwilę tak żeby się nie spaliły. 

Chipsy z pietruszki i buraka

1 duża pietruszka
1 burak
olej do głębokiego smażenia

Pietruszkę ścieramy na szatkownicy lub kroimy w dość cienkie plasterki ale też bez przesady jeśli będą za cienkie spalą się (wiem bo próbowałam swoja obieraczką do ziemniaków otrzymać plasterki ale po próbie ich usmażenia okazały się za cienkie). Z burakami postępujemy analogicznie. Jeśli nie chcemy się bawić w smażenie na głębokim tłuszczu, a ja nie chce, to możemy użyć frytkownicy. Nagrzewamy ją do 180*C i smażymy najpierw pietruszkę ok 2 minut tak by miała złoty kolor, wyciągamy, przekładamy na papierowy ręcznik. Buraki smażymy ok 4 min tak by lekko się przypiekły i nabrały chrupkości. 

Mięso możemy ułożyć na zasmażanej czerwonej kapuście z jabłkami. Gotowym sosem polewamy mięso. Nakładamy puree selerowe. Orzechami posypujemy puree i mięso. Cały talerz przyozdabiamy chipsami z pietruszki i buraków. 

Smacznego !!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz